چرا پی وی سی (مزایای پی وی سی)

چرا پی وی سی (مزایای پی وی سی)

مزایای پی وی سی

 

چرا  پی وی سی؟

به طور قطع اولین سوالی که هر شما به عنوان خریدار باید بپرسید؟ این است چرا پی وی سی؟

در این پست از وبلاگ رایان چوب در خدمت شما هستیم با مزایای پی وی سی و مقایسه ای بین محصولات از جنس پی وی سی و چوب:

پلی‌وینیل کلراید (به انگلیسی: Polyvinyl chloride) یا پی‌وی‌سی (PVC) نوعی پلاستیک بسیار پرکاربرد است. در شرایط حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی است. به‌طور عمومی بیشتر از ۵۰٪ از پی وی سی ساخت بشر در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود؛ زیرا پی وی سی ارزان بوده و به سادگی سر هم‌بندی می‌شود. در سالهای اخیر پی وی سی جایگزین مواد ساختمان‌سازی سنتی نظیر چوب، سیمان و سفال در بسیاری از مناطق شده‌است.

در این پست قصد نداریم خیلی موضوع را تخصصی کنیم بعد از این مرحله به شرح مزایا و معایب پی وی سی در مقابل چوب می پردازیم.

  1. ضد آب بودن: با توجه به این که کاربرد طیف وسیعی از تولیدات رایان چوب در محیط مرطوب(حمام و دستشویی) است، ضد آب بودن یک ویژگی ایده ال است. شما می توانید با خیال راحت محصولات پی وی سی سشته یا با دستمال مرطوب یا محصولات پاک کننده بشورید. به همین دلیل دیگر نگرانی کثیف شدن و لک شدن انها نباشید، زیرا به اسانی قابل پاک شدن و شستشو است.
  2. وزن کمتر نسبت به چوب: پی وی سی بر عکس چوب دارای وزن کمتری است که این مزیت باعث شده در محصولات پی وی سی رایان چوب وزن کمتری داشته باشد. خب طبیعتاً حمل و نقل، مونتاژ و نصب اسان تر خواهد بود. و برای نصب نیازمند سوراخ کاری های غیر معمول و بیش از حد نخواهید بود.

 

  1. استحکام: به دلیل ساختار پلیمری در عین کمتر بودن وزن، استحکام پی وی سی اگر بیشتر از چوب نباشد کمتر هم نیست.
  2. انعطاف پذیری: پی وی سی دارای انعطاف پذیری بیشتری نسبت به چوب است، این مزیت نیز به نوعی باعث تقویت استحکام می شود. زیرا باعث به حداقل رساندن اسیب در هنگام حمل و نقل، مونتاژ و ... می شود.
  3. تنوع رنگ:به دلیل رنگ پذیری عالی پی وی سی، شما با طیف وسیعی از رنگها مواجه خواهید بود.